אהלן חברים. הייתי רוצה לשתף אתכם במשהו מיוחד לגבי קליעה בתנועה. פשוט ובעיקר יעיל. בואו ניגש לעניין.
קליעה בתנועה ללא כדור חייבת להיות מהירה וחדה. רק לפני שהכדור נוגע בידיים ולמה? כי בדרך יכול להיות שינוי קצב, עצירה למגע, יצירה של הפרדה וכו' … היציאה המושלמת תהיה כתף לכתף וקליעה ממש על השחקן שחסם לי. בפועל, המון שחקנים עושים תנועה מעגלית לפני החסימה כדי להגיע נוח. אבל לא תמיד הכי יציב. כמובן שמגן טוב ייכנס בין הכתפיים וייצור לי בעיה.
נהג הפורמולה שנוסע עם עוד נהגים, לפני הסיבוב יפעל אותו דבר. הוא יחפש "הפרדה – יציאה ממגע". לא תמיד הכי מהר. אבל ברגע שהעקיפה יצאה לדרך הוא יאיץ במהירות. יהיה יציב מאוד מחוקי הפיזיקה וינצח את הקו של ה"מגן" שלו. אם אותו נהג יהיה לבדו על המסלול תמיד ייכנס במהירות הגבוהה ביותר לסיבוב מבלי לגעת בבלם ולשמור על האצה יציבה והמשך חזרתו למסלול.
למה אני מספר לכם את זה?
אין שחקן כדורסל שנכנס לקליעה בתנועה שלא עושה רוטציה למפרק הירך. פעולה זו למעשה מאיטה אותך לפני הקליעה. מאיטה אותך תוך כדי ולא תביא לך מקסימום יציבות ומקסימום מהירות.
מה כן יביא לי את כל הפרמטרים שדיברנו עליהם?
הגעה מהירה בלי האטה בכלל. בלי סיבוב אגן בכלל. כדאי להגיע לבלימה חלקית או מלאה. תלוי במצב של שלושה מפרקים ישרים:
- קרסול
- ברך
- ירך
ועם קבלת הכדור, יש לבצע סיבוב מהיר של הצד הנגדי כמו שעושים רגל ציר.
נחזור רגע שוב לנהג הפורמולה – אם הוא ייגע בבלם ברגע לא נכון הרכב ייזרק לו מיד החוצה.
אנחנו לפעמים עושים את אותו הדבר. בולמים לפני הכניסה לקליעה ושוברים " מפרקים" אחרי קבלת הכדור במקום לנצל את המהירות ויציבות התנועה מהם הגענו.
לא משנה עם איזה זווית נגיע לקליעה תמיד נוכל לשמר מהירות ויותר מזה – יציבה להמשך החלטה לפעולה הבאה במידה ולא זרקנו לסל.
מה דעתכם ? יש היגיון?
מאה אחוז מהשחקנים שלי שנשאלו על נוחות ענו נוח יותר.
מאה אחוז מהשחקנים שמדדנו שיפרו תוצאות \ סלים בתנועה הזאת .
ושכחנו לציין שמידת הסיכוי להיפצע קטנה משמעותית בעקבות זה.